Budweiser wkracza w przestrzeń GameFi. Marka wydaje kolejne NFT
Kultowy producent piwa nawiązał nowe strategiczne partnerstwo w obrębie metaverse.
Budweiser przynależny do amerykańskiego koncernu Anheuser-Busch (AB) zrobił duży krok w stronę Web3. Już w ubiegłym r. wydał on swoje pierwsze tokeny niewymienialne (NFT). Projekty puszek po piwie w formie cyfrowej wyprzedały się wówczas w ciągu godziny. Obecnie marka ta pozyskała nowego partnera – Zed Run. Owocem ich współpracy jest kolekcja koni wyścigowych zapisanych w formie NFT.
- Budweiser przynależny do browaru AB zagłębi się w metaverse wraz z firmą z branży Web3
- Przedsiębiorstwa te wspólnie przygotowały kolekcję koni wyścigowych zapisanych w formie tokenów niewymienialnych
- Marka ta eksperymentowała z NFT już wcześniej, wydając zbiór cyfrowych puszek. Zakupiła również zdecentralizowaną domenę Beer.eth
Budweiser zagłębia się w metaverse
Jedna z najpopularniejszych marek browaru AB nawiązała partnerstwo z firmą skoncentrowaną na Web3 – Zed Run. Przedsiębiorstwo to pomoże jej wkroczyć do świata ‘’GameFi’’ – gier opartych na technologii blockchain oferujących zachęty w postaci krypto aktywów dla graczy.
W ramach tej współpracy Budweiser wydał własną kolekcję cyfrowych koni zapisanych w formie NFT. Partnerstwo z pionierem wyścigów konnych dostarczy zwolennikom tej firmy piwowarskiej szereg niezapomnianych wrażeń.
Producent kultowego piwa postanowił wyróżnić posiadaczy jego puszek zapisanych, jako tokeny niewymienialne. Osoby te z pierwszeństwem będą mogły dokonać zakupu wirtualnych koni, a co więcej, otrzymają od niego dodatkową niespodziankę.
Zed Run to platforma opracowana przez startup skoncentrowany na rozrywce cyfrowej – Virtually Human Studio (VHS). Została ona uruchomiona już w styczniu 2019 r. Użytkownicy z niej korzystający mogą stać się właścicielami cyfrowych koni przypisanych do NFT, hodować je oraz wykorzystywać w wirtualnych wyścigach.
Rywalizacja na futurystycznych torach wyścigowych odbywa się w Zed Run 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Według informacji pochodzących z jego oficjalnej strony gra ta zgromadziła do tej pory społeczność liczącą 40 tys. osób z całego świata.
Dotychczasowe eksperymenty z NFT
Budweiser przed pozyskaniem nowego partnera z branży blockchain zdobył już wcześniej doświadczenie związane z tokenami niewymienialnymi. W ubiegłym r. wydał on kolekcję cyfrowych puszek, która była wręcz rozchwytywana przez fanów tej marki.
Spółka zależna od AB skorzystała również z oferty zyskującego coraz większą popularność sklepu ze zdecentralizowanymi adresami URL – Ethereum Name Service (ENS). W sierpniu 2021 r. nabyła ona w nim domenę Beer.eth za 30 Etherów (ETH). Przy ówczesnym kursie drugiej co do wielkości kryptowaluty wydała ona wtedy ponad 96 tys. dol.
Przed Budweiserem współpracę z platformą Zed Run nawiązała także inna firma piwowarska wchodzące w skład koncernu AB InBev – Stella Artois. Ona również doczekała się własnej kolekcji wyścigowych koni zapisanych w formie NFT.
Browar stojący za Budweiserem swoje eksperymenty z blockchainem rozpoczął już w 2020 r. Wtedy to ogłosił udział w pilotażu pozwalającym klientom na śledzenie dostaw jęczmieniu używanego do produkcji piwa. W ten sposób chciał on zapewnić im pełną przejrzystość.