Budweiser wkracza w przestrzeń GameFi. Marka wydaje kolejne NFT

Budweiser wkracza w przestrzeń GameFi. Marka wydaje kolejne NFT
Foto: Pexels

Kultowy producent piwa nawiązał nowe strategiczne partnerstwo w obrębie metaverse.

Budweiser przynależny do amerykańskiego koncernu Anheuser-Busch (AB) zrobił duży krok w stronę Web3. Już w ubiegłym r. wydał on swoje pierwsze tokeny niewymienialne (NFT). Projekty puszek po piwie w formie cyfrowej wyprzedały się wówczas w ciągu godziny. Obecnie marka ta pozyskała nowego partnera – Zed Run. Owocem ich współpracy jest kolekcja koni wyścigowych zapisanych w formie NFT.

  • Budweiser przynależny do browaru AB zagłębi się w metaverse wraz z firmą z branży Web3
  • Przedsiębiorstwa te wspólnie przygotowały kolekcję koni wyścigowych zapisanych w formie tokenów niewymienialnych
  • Marka ta eksperymentowała z NFT już wcześniej, wydając zbiór cyfrowych puszek. Zakupiła również zdecentralizowaną domenę Beer.eth

Budweiser zagłębia się w metaverse

Jedna z najpopularniejszych marek browaru AB nawiązała partnerstwo z firmą skoncentrowaną na Web3 – Zed Run. Przedsiębiorstwo to pomoże jej wkroczyć do świata ‘’GameFi’’ – gier opartych na technologii blockchain oferujących zachęty w postaci krypto aktywów dla graczy.

W ramach tej współpracy Budweiser wydał własną kolekcję cyfrowych koni zapisanych w formie NFT. Partnerstwo z pionierem wyścigów konnych dostarczy zwolennikom tej firmy piwowarskiej szereg niezapomnianych wrażeń.

Producent kultowego piwa postanowił wyróżnić posiadaczy jego puszek zapisanych, jako tokeny niewymienialne. Osoby te z pierwszeństwem będą mogły dokonać zakupu wirtualnych koni, a co więcej, otrzymają od niego dodatkową niespodziankę.

Zed Run to platforma opracowana przez startup skoncentrowany na rozrywce cyfrowej – Virtually Human Studio (VHS). Została ona uruchomiona już w styczniu 2019 r. Użytkownicy z niej korzystający mogą stać się właścicielami cyfrowych koni przypisanych do NFT, hodować je oraz wykorzystywać w wirtualnych wyścigach.

Rywalizacja na futurystycznych torach wyścigowych odbywa się w Zed Run 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Według informacji pochodzących z jego oficjalnej strony gra ta zgromadziła do tej pory społeczność liczącą 40 tys. osób z całego świata.

Dotychczasowe eksperymenty z NFT

Budweiser przed pozyskaniem nowego partnera z branży blockchain zdobył już wcześniej doświadczenie związane z tokenami niewymienialnymi. W ubiegłym r. wydał on kolekcję cyfrowych puszek, która była wręcz rozchwytywana przez fanów tej marki.

Spółka zależna od AB skorzystała również z oferty zyskującego coraz większą popularność sklepu ze zdecentralizowanymi adresami URL – Ethereum Name Service (ENS). W sierpniu 2021 r. nabyła ona w nim domenę Beer.eth za 30 Etherów (ETH). Przy ówczesnym kursie drugiej co do wielkości kryptowaluty wydała ona wtedy ponad 96 tys. dol.

Przed Budweiserem współpracę z platformą Zed Run nawiązała także inna firma piwowarska wchodzące w skład koncernu AB InBev – Stella Artois. Ona również doczekała się własnej kolekcji wyścigowych koni zapisanych w formie NFT.

Browar stojący za Budweiserem swoje eksperymenty z blockchainem rozpoczął już w 2020 r. Wtedy to ogłosił udział w pilotażu pozwalającym klientom na śledzenie dostaw jęczmieniu używanego do produkcji piwa. W ten sposób chciał on zapewnić im pełną przejrzystość.

Brokerzy

Globalny broker online FxPro oferuje inwestycje w kontrakty CFD na 6 różnych rynkach: forex, akcji, indeksów, futures, spot metali oraz spot surowców. Zapewniając tym samym swoim klientom dostęp do najwyższego poziomu płynności oraz zaawansowanego systemu egzekucji zleceń bez interwencji dealing desk. FxPro jest gorącym orędownikiem transparentności, dlatego opracowała najwyższy standard bezpieczeństwa dla funduszy swoich klientów. Z tego względu wszystkie środki klientów są zabezpieczane w największych międzynarodowych bankach, oddzielone od środków własnych firmy z zaawansowanego systemu egzekucji zleceń bez interwencji dealing desk.

Broker eToro jest liderem globalnej rewolucji Fintech. To wiodąca światowa sieć inwestycji społecznościowych, z milionami zarejestrowanych użytkowników oraz bogatą gamą innowacyjnych narzędzi inwestycyjnych. Wszystko zaczęło się w 2007 roku, kiedy trzech przedsiębiorców postanawia dokonać przełomu w świecie inwestowania. Ich misja: sprawić, by inwestowanie stało się dostępne dla każdego — niezależnie od lokalizacji — i ograniczyć zależność klientów od tradycyjnych instytucji finansowych.

Jeden z największych na świecie brokerów Forex & CFD notowanych na giełdzie. Zapewnia inwestorom indywidualnym natychmiastowy dostęp do rynków finansowych z całego świata. Posiada ponad 15 lat doświadczenia na rynku. W tym czasie otworzył oddziały w ponad 13 krajach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chile i innych. W ciągu 16 lat działalności na rynkach finansowych zdobył zaufanie ponad 389 000 klientów na całym świecie. Regulowany przez największe na świecie organy nadzoru,: FCA, KNF, CySEC i IFSC.

Jeden z największych brokerów na świecie. Z ponad 5 000 000 klientów od momentu powstania w 2009 roku, XM rozwinęło się w dużą i renomowaną firmę inwestycyjną - prawdziwego lidera branży. Obecnie zatrudnia ponad 600 profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej. Obsługa klienta w ponad 30 językach czyni XM brokerem wybieranym przez traderów na każdym poziomie doświadczenia i w każdym zakątku świata. XM posiada wiedzę i zasoby, aby pomóc każdemu klientowi realizować jego cele transakcyjne, co może zaoferować jedynie broker działający na dużą skalę.